Herba d'enamorar, de Teresa Moure

He llegit un llibre que vaig agafar per casualitat a la biblioteca Ernest Lluch, de Girona, i com aquestes coses que et venen sense esperar i per tant són les mes valorades, em va fascinar i de seguida em va fer pensar en els Remeiers i Remeieres.

Es diu Herba d'enamorar i és de Teresa Moure, de l'editorial La Campana.

És una novel·la que explica la història de tres dones i la seva relació amb Descartes, la reina Cristina de Suècia que el va fer anar a la seva cort; la remeiera Hélène Jans, una dona sàvia que vivia a Amsterdam i que al final va ser assassinada per bruixa, que va ser l’amant del filòsof i li va donar una filla que va morir de petita; i Einés Andrade, una jove dels temps actuals que fa una tesi doctoral sobre Descartes. A gran part del llibre, que està basat en fets reals, hi ha capítols on parla de remeis de tot tipus extrets de Llibre de Dones d'Hélène Jans. El llibre té unes expressions delicioses, molt naturals i escrites des de la manera de pensar d'una dona, a mi em va seduir i no podia parar de llegir-lo i crec que és un treball que respira saviesa i simplicitat per tot arreu, des d’una mirada femenina.

Us el recomano molt, per qui no el vulgui comprar està a les biblioteques públiques.

Lua Català


2 comentaris:

Lua Català ha dit...

M'adono que m'he equivocat e biblioteca, he dit la Jaume Fuster (Barcelona), perquè era on sempre anava quan vivia allà, però l'he trobat a la Ernest Lluch de Girona.

Lua

Remeiers i Remeieres de Girona ha dit...

Ja està corregit. Una abraçada