Alcohol de vitamines

És un poderós tònic per la pell. Penetra a través dels porus reforçant els nervis sensitius.

En una ampolla de broc ample o garrafa s'hi aboca 1 litre d'alcohol de 96º (si es vol més fluix es rebaixa amb aigua destil·lada).

Hi afegirem un bon grapat de summitats florides de romaní, un altre grapat de summitats florides de flor d'hipèric o flor de Sant Joan, 3 flors d'àrnica montana.

A continuació hi afegirem un got de suc de llimona acabada d'exprémer, 100 gr. de carrota o pastanaga ratllada.

Es sacseja i es deixa uns 7 dies a macerar, tapat i en un lloc fresc i fosc (o a sol i serena).

Després es filtra i es posa en ampolletes petites i fosques, de color verd o àmbar, per tal de conservar propietats i color.

Rosa López, El Cau de les Marietes, Vilabeltran


2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'ha impressionat molt la teva història del naixement de l'escola natura. Felicitats per emprendre aquesta aventura!

Volia saber per a què servia aquesta pomada (cremades, cops, hidratació...). I també què et sembla la següent variant: deixar-la a sol i serena (macerant uns 10 dies) enlloc d'escarfar-se al foc.

Salut i remeis!

Unknown ha dit...

Bona nit Rosa,

és amb gran plaer que llegeixo la teva història. Només apuntar-te que a casa meva hem fet servir tota la vida aquesta recepta i també la fem servir per tot!

Fa alguns anys que em comença a preocupar la supervivència d'aquesta recepta, i cada any em proposo de fer-la.

Només tinc un dubte sobre l'herba del traïdor. A la recepta que m'ha arribat, hi ha herba del traïdor major i menor, i jo només he aconseguit desxifrar l'existència de l'herba del traïdor menor, que coincideix amb la brunela. Pel que fa l'altra, em costa trobar-ne les traces... n'havies mai sentit a parlar? sabries dir-me quina planta pot ser??

He anat elaborant la teoria que l’herba del traïdor podria ser en castellà la “consuelda” i que per tant una espècie seria la Brunela o“prulella vulgaris” o consuelda menor; i l’altre Búgula o “ajuga reptants” o consuelda media...

Ja sols falta deixar-te els noms en llatí per a que confirmis que el llistat és correcte:

Camamilla de muntanya [matricaria recutita]
camamilla de prat o camamilla romana [chamaemelum nobile]
julivert [petroselinum crispum],
sàlvia de prat [salvia pratensis],
plantatge major [plantago major]
plantatge menor [plantago lanceolata]
herba del traïdor menor [prulella vulgaris] Brunela
herba del traïdor major [ajuga reptants] Búgula